انجام پایان نامه مشاوره خانواده | نمونه نتیجه گیری و پیشنهادات

انجام پایان نامه مشاوره خانواده | نمونه نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری حاصل از انجام پایان نامه مشاوره خانواده

به طور کلی شناخت درمانی هستی نگر از یک طرف به علت پرداختن به مفاهیم هستی به خصوص برای افرادی که با بیماری مزمن درگیر هستند و با این مفاهیم وجودی دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر کار با باورهای غیرمنطقی افراد و جایگزین کردن باورهای منطقی می تواند بر کاهش عوامل روان-شناختی و اضطراب های وجودی تأثیرگذار باشد بنابراین می‌توان از این روش مداخله در فرایند درمان خود استفاده نمایند زیرا افراد مبتلا نیازمندند تا زندگی با معنی و هدفمندی را بدون ترس از روبه رو شدن با مرگ و تنهایی ادامه دهد و زندگی جدیدی را برای خود به دور از این دغدغه های وجودی آغاز نمایند.

محدودیت ها در انجام پایان نامه مشاوره خانواده

-    در انجام پایان نامه مشاوره خانواده حاضر برای کنترل متغیر جنسیت و وضعیت تأهل این پژوهش تنها روی زنان مجرد (مطلقه، فوت همسر و مجرد) صورت گرفته است و در نتیجه مردان (چه مجرد و چه متأهل) و زنان متأهل کنار گذاشته شدند.
-    تکرار اجرای پرسش‌نامه در 7 مرحله جهت سنجش تغییرات در طی فرآیند درمان، به دلیل آشنا شدن آزمودنی با مفاهیم آزمون، از اعتبار آزمون می‌کاست. 
-    عدم استفاده از مدل کامل‌تر A-B-A-B به دلایل اخلاقی نبودن قطع درمان و بازگشت دادن این مادران شرکت‌کننده به مرحله خط پایه جهت اجتناب از احتمال بدتر شدن وخامت حال روحی و روانی آن‌ها.  
-    کاربرد پرسشنامه اگرچه ایده آل، کمک‌کننده و ضروری است اما در عمل نشان داده شد که اجرای آن‌ها با توجه به وخامت حال این مراجعین و اجرای مداخله در زمان اوج بحران آن‌ها، باعث ایجاد احساس ابزاری بودن در آن‌ها و فاصله گرفتن از فرآیند درمان می شد؛ و بازگشت آن‌ها به وضعیت عادی دو الی سه جلسه طول می کشید که با توجه به محدود بودن جلسات درمان به 10 جلسه عملأ با فرآیند درمان مداخله منفی می کرد. لذا این نتیجه گرفته شد که از تعداد اجرای پرسشنامه ها کاسته شود. 

پیشنهاد‌ها

 پیشنهاد‌های کاربردی
-    با توجه به اینکه مطالعات و از جمله این مطالعه نشان می دهد که اضطراب های وجودی در موقعیت های بحرانی با خطر مرگ، به شدت فعال می شود و پرداختن به این اضطراب ها در جلسات مشاوره و روان درمانی کمک شایانی به بهبود روحیه این دسته از افراد می کند، لذا پیشنهاد می شود که مشاوران مستقر در بیمارستان ها، مراکز توان‌بخشی و درمانگاه‌های مشاوره و روان‌شناسی بر اساس طرح درمان ارائه‌شده در انجام پایان نامه مشاوره حاضر مورد آموزش قرارگرفته و جهت کمک به این دسته از افراد از آن، بهره بجویند.
-    به نظر می رسد علی‌رغم نیاز و استقبال بیماران مبتلا به بیماری های مزمن، به درمان های روانی اجتماعی، هنوز جایگاه واقعی این خدمات در کمک به درمان آلام و آزردگی های روانی بیماران جسمی به خوبی برای متخصصان پزشکی و به خصوص مدیریت مراکز درمانی معین نشده است. یافته های این پژوهش شواهد قابل تأملی را برای تأیید اثربخشی نوع خاصی از مداخله های روانی اجتماعی در کاهش آلام و آزردگی بیماران مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان فراهم کرده است. به نظر می رسد با تکرار این گونه مداخله ها بتوان به تدریج فرهنگ ارجاع بیماران برای استفاده از خدمات روان شناختی را در بین پزشکان و پرستاران نهادینه کرد. 

پیشنهاد‌های پژوهشی
-    پیشنهاد می شود که این روش درمانی با حجم نمونه بالاتر اجرا گردد و تأثیر آن را بر دیگر متغیر-های روان شناختی بررسی گردد و اثربخشی این روش مداخله درمانی را با انواع درمان های شناختی دیگر در کاهش مشکلات روان‌شناختی بیماران مزمن و صعب‌العلاج مقایسه گردد تا بتوان به موثرترین روش درمان این گروه دست یافت.
-    انجام پایان نامه مشاوره خانواده ارائه‌ شده با اصلاح روش و استفاده از مدل مطالعاتی معتبرتر و همچنین با استفاده از گروه کنترل سنجیده شده و نتایج آن با این طرح مقایسه شود.
-    اگرچه شیوه ی کار تک موردی روش خلاقانه ای برای بررسی اثربخشی درمان است، جهت بالا بردن اعتبار بیرونی یافته ها پیشنهاد می‌شود که مداخله ی آموزشی را در چارچوب طرح های گروهی مورد بررسی قرار دهند.
-    طرح مطالعاتی به گونه ای پیش بینی شود که پس از دوره های سه، شش و دوازده ماه نیز سنجش های پیگیری برای مشاهده تعامل اثر زمان (تجربه) با نوع مداخله بر متغیرهای وابسته مورد بررسی قرار گیرد. 
-    حساسیت روش مداخله شناختی درمانی هستی نگر، نسبت به متغیر های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی با تکرار آن در موقعیت های متنوع آزموده شود.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه مشاوره خانواده با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی

انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی

در انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی که از زیرشاخه های علوم تربیتی می باشد، بخش [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۷
|
سینا
انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی حاضر در سال 1390 در دانشگاه شهید با هنر کرمان به سران [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد  و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد مددکاری اجتماعی ارائه شده در این بخش در سال 88 در دانشگاه ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۴
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب